Rozliczenie promocji dystrybutora finansowanej przez producenta to czasochłonne działanie. Dane pochodzą z wielu źródeł, dlatego potrzeba czasu na ich uzyskanie i zestawienie. W systemie sprzedażowo magazynowym elseERP - OBRÓT TOWAROWY, już na etapie negocjowania refundacji, możliwe jest założenie dokumentu rozliczenia promocji, w którym po wprowadzeniu potrzebnych danych system dokonuje rozliczenia.
Odpowiedzi na pytania udzielił nam ekspert Studia ERP Pani Paulina LALAK - Specjalista ds. rozliczeń - JAGR PLUS
Podczas rozliczenia promocji tworzony jest dokument „Rozliczanie promocji”. Dotyczy on określonej kampanii promocyjnej. Wybieramy w nim: okres obowiązywania promocji, producenta, osoby odpowiedzialne oraz sposób jej rozliczenia.
Zakładając promocje cenowe, upustowe czy bonusowe wskazujemy z jakim dokumentem rozliczenia promocji - z jaką kampanią jest on związany.
W efekcie otrzymujemy zestawienie wyliczonych kosztów po zakończeniu kampanii promocyjnej z podziałem na oddziały.
W trakcie kampanii promocyjnej w dokumencie rozliczenia promocji wskazujemy dokumenty (faktury zakupu), których koszt jest związany z daną kampanią promocyjną (są to np. faktury za wydruk gazetki z drukarni). Natomiast po zakończeniu kampanii promocyjnej wskazujemy dokument handlowy, który rozliczy nam określoną kampanie (faktura lub korekta).
Finalnie otrzymujemy rozliczenie promocji wraz z jej wszystkimi kosztami oraz wartością do refundacji od producenta.
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA FILMU